Free diecutting files

Friday 21 January 2011

speldenkussen op potje #2 met tutorial/ werkbeschrijving.


Ik heb nog een spedenkussen op potje gemaakt.Weer met spulletjes van Eline"s huis.
 Deze keer iets anders dan de vorige.
In oa het tilda boek van ariadne staat een spelden kussen in die in een deksel zit. helaas hebben we dit soort weckpotten niet in Nederland en om ze nou te bestellen vond ik wat link met al dat glas.Toen viel tijdens het opruimen mijn oog op een potje van de XENOS met een doorzichtig dekseltje waar een scheur in zit. taadaaa opgelost ik heb dat potje dus gebruikt. Nu hebben mij gewone spelden ook een goede opbergplek.
                                            Je drukt het doorzichtige raampje uit de deksel


      dan neem je een cirkel stof die 1,5 a 2 cm groter is dan de cirkel, en maakt rijg steekjes op ong. een halve cm van de kant .

                   Als je dan het touwtje aantrekt krijg je een zakje, daar prop je wat vulling in.


 Ik heb een stukje chipboard genomen ipv het kapotte raampje , en dat leg je op de vulling en trekt het zakje óm het chipboard dicht. Dan prop je het spelden kussne door de opening in het dekseltje en tada!
Je speldenkussen op potje is klaar.
Als je deksektje nu was moeilijk dicht gaat , gewoon even aan drukken en draaien.
o en voor het zicht nog even een cirkel van een mooi papiertje erop om de onderkant van het kussentje te  verbergen.

SUCCES!!

 Photobucket

22 comments:

Els said...

Wat gaaaaaaaaaaaaaaf en leuk dat je de beschrijving erbij hebt gedaan en kan ik zo aan de slag, want zo'n potje heb ik wel. Super leuke oplossing voor je spelden dus.
Bedankt Lenet en groetjes van Els

martina's kaartjes said...

wat mooi gemaakt ! super, je ziet, beetje creativiteit is altijd wel handig en dan kan je zelfs met 'kapotte' spullen een heel mooi iets maken!
groetjes, martina
x

Desirée said...

kijk dat is nou mijn idee van knutselen. Juist die dingen die kapot zijn of niets extra kosten, om daar iets van te maken! Dus erg leuk dat het 'kapotte' potje weer in ere hersteld is en nu juist nog veel mooier is geworden! Bedankt voor de uitleg, ik ga mijn kasten ff checken of er nog iets kapot is! ;-)

Willy's creations said...

Ziet er prachtig uit...en bedankt voor de beschrijving..heb genoeg lege potjes in huis...ga hetook eens proberen.

Groetjes,Willy

Dora said...

ow deze is ook weer leuk...super gedaan!

Judith said...

Goedemorgen Lenet,
Echt een top idee! Dank je wel voor de duidelijke beschrijving. Morgen is mijn vriendin jarig die ook eens achter de naaimachine zit. Een leuk cadeau tip om erbij te geven. Thanks.
groetjes en een fijne vrijdag, Judith

Kim said...

Wat mooi! Bedankt voor de uitleg.

Marjanne said...

OOO wat is dit een mooie zeg!!!

Wendy said...

Lenet wat een prachtig speldenkussenpotje heb je weer gemaakt. En wat een duidelijke beschrijving super.

Fijn weekend Groetjes Wendy

Marian said...

jaaaa...wat een leuk idee,Lenet!Die ga ik onthouden.. :D

groetjes,Marian

Boukje said...

Wat leuk en wat een lief modelletje!
Groetjes Boukje.

Joyce said...

Wat ziet dat er leuk uit!
Leuk dat je er een werkbeschrijven bij gezet hebt... Hij komt op mijn to-do-list. Moet eerst maar eens een geschikt potje vinden.

Groetjes Joyce

anneke's creaties said...

woh geweldig wat leuk om zo je spelden op te bergen, en bedankt dat je de beschrijving erbij hebt gedaan,
ik zal dit zeker een keer uitproberen.

groetjes anneke

marianne said...

Hey Lenet,

Wat leuk! Die ga ik zeker ook proberen te maken.
Dat betekent dus binnenkort weer een bezoekje brengen aan de Xenox of de Action, ha ha.

Ik heb trouwens ook nog een vraagje aan jou! Zou je aan mijn Challenge mee willen doen?
Lijkt me heel leuk om te zien wat jij van gewone paperdoll maakt!

fijn weekend
Marianne

Nicole said...

Echt super mooi! En wat handig om foto's te maken van hoe je het hebt gemaakt! Helemaal leuk!
Groetjes Nicole

Brenda said...

Hee Lenet,

Wat leuk dat je dit berichtje geplaatst heb! Ik zat er met smacht op te wachten haha! ga er misschien van het weekend nog wel mee aan de slag! Heel erg bedankt!
Echt heel leuk in zo'n potje! Morgen ga ik gelijk op pad voor zo'n potje! Bedankt Lenet! Fijn weekend en groetjes Brenda

Sasha said...

Lovely project and tutorial - Thank you!!

Alexandra said...

Fijn zo'n duidelijke werkomschrijving, je scrapkamer komt zo steeds meer in stijl he. Mooi hoor.

Riet said...

Wowwww Lenet,wat prachtig gemaakt.

Liefs Riet.

Kitty said...

Ooowww, die is leuk!

Tessa Tegendraads said...

Super cute en een vreselijk goed idee... misschien moet ik ook maar eens ;-) ik heb zoveel spelden, alleen ik kan niet zo goed naaien hahaha toch maar eens proberen denk ik hahaha

Agnes said...

Yesss.....tis me gelukt om het te maken.
Ontzettend leuk, wel veel gepriegel om dat kussentje te maken,dat was passen en proppen.Ben er erg blij mee, dank je wel.
Gr.
Agnes